2010 m. lapkričio 26 d., penktadienis

Apie knygas su paveikslėliais-2

Kaip aš galėjau???
Kaip aš galėjau, kalbėdama apie knygas su paveikslėliais, nepaminėti Mikės Pūkuotuko (aka Winnie the Pooh) iliustracijų?
Kaip ne keista, pats Alanas Aleksandras Milnas (Alan Alexander Milne 1882-1956) visai nemylėjo Mikės Pūkuotuko. Jis manė, kad jo kitos knygos, skirtos suagusiems, daug vertingesnės už istorijas apie meškiuką, turintį nedaug smegenų. Aš negaliu pasakyti savo nuomonės šiuo klausimu, nes kitų Milno knygų neskaičiau. O be to - aš myliu Mikę Pūkuotuką ir mano nuomonė vis tiek būtų šališka. O ir kaip galima jo nemylėti???
Ir tokios jautrios ir mielos E.H. Šepardo iliustracijos.
Bet pasirodo ne tik pats Pūkuotuko autorius A.A. Milnas jo nemylėjo, bet ir pirmasis knygos iliustratorius E.H. Šepardas (Ernest Howard Shepard 1897-1976) prisidėjo prie nemeilės. Įsivaizduojat - Šepardas labiausiai gyvenime gailėjosi dėl to, kad sutiko iliustruoti Mikę Pūkuotuką!
Šepardas sukūrė Pūkuotuką ne pagal Milno sūnaus Kristoferio Robino pliušinį meškiuką, o pagal savo sūnaus Grehemo mylimiausią žaislą. Grehemas tarnavo Karališkajame jūrų laivyne ir žuvo Antrojo Pasaulinio karo metu. Originalus Kristoferio Robino meškis ir jo draugai dabar eksponuojami Niujorko viešojoje bibliotekoje.
Šepardas buvo žurnalo "Punch" karikatūristas. Ko gero nei vienas iš jūsų nėra matęs nei vienos Šepardo politinės karikatūros. Bet jo pieštą Mikę Pūkuotuką žino visi. Žinote kiek dabar kainuoja Šepardo piešiniai?  Šis žiūrintis į laumžirgį Pūkuotukas kainuoja tik 55 000 svarų sterlingų. Ir kiti panašiai.
Tokios kainos man, tiesą pasakius, juokingos. Panašios į muilo burbulus. Bet tegul perka ir parduoda - jei jiems taip gyvent linksmiau. O man Šepardo iliustracijos tiesiog be galo šiltos...
Lygai tiek pat man patinka visai kitoks, bet irgi be galo mielas Eduardo Nazarovo sukurtas personažas. Šis meškis linksmas ir spinduliuoja gyvenimo džiaugsmu.
Nazarovas 1969 metais sukūrė visiems žinomą animacinį filmuką. 1985 metais buvo išleista knygutė su jo iliustracijom. Jo meškis buvo mano pirmasis Mikė Pūkuotukas. Šepardo pieštas personažas mano gyvenime pasirodė vėliau.


Nazarovo ir Šepardo Pūkuotukai visiškai skirtingi. Lyginti jų negalima. Ir visai nereikia. Dar yra ir Disnėjaus Mikė Pūkuotukas. Jis dar kitoks ir irgi jau nelabai jaunas. Pirmas filmukas buvo išleistas 1966 metais. Bet apie jį gal kada nors.

Kaip ne keista, aš savo kuklioje bibliotekoje neturėjau "Pūkuotuko pasaulio".  Taigi šiandien nustriksėjau į knygyną ir sakau:
-Ar turit knygą apie Mikę Pūkuotuką?.
- Taip, va visa lentyna knygų apie jį. - sako pardavėja. Ir tikrai visokių visokiausių knygų apie Mikę yra, bet visos ne tos. (Disnėjiški perpasakojimai ir kt.)
- Man reikia tos TIKROS. Milno. Ne tęsinių.
- Jūs turite omeny "Pūkuotuko pasaulį"?
Pasirodo TIKRA knyga apie Mikę Pūkuotuką padėta visai kitur.
- Taip.
- O dar yra tos pačios autorės eilėraščių.
Knygyno pavadinimo neminėsiu, tiek jau to.
Dabar mano kuklioje bibliotekoje yra ir "Pūkuotuko pasaulis".




2 komentarai:

  1. Visai netyčia regis būsiu atradus beveik bendramintę, skaitau ir negaliu atsiskaityti Tavo blogo (nors reiktų dirbti dirbti dirbti:)), ir perskaičius įrašą apie iliustracijas, pagalvojau - o kurgi Mikė? ir neklydau, nes radau :) tai BEST knyga ever :) Pati pati pačiausia, ir mano mylimiausia :) va taip va :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Džiaugiuosi, kad bendraminčiai atranda vienas kitą ir interneto platybėse. :)
    Ačiū už skaitymą!
    (o darbas palauks;)

    AtsakytiPanaikinti