2013 m. sausio 4 d., penktadienis

Hyp hyp skydliaukė


Na va štai kaip.
Gavau diagnozę - hyper aktyvi skydliaukė. Gamina hormono T4 išsišiepus.
Ko ji nerimsta - daktarytė nežino.
Sako, moteriškėms būna. Nuo 20 iki 40. Va matai. Tau 33, kaip tik viduriukas. Ir šiaip, apie 2% moterių serga, vyrai daug rečiau. O aš ką visada sakau? Sunku būti moterim (bet linksma).
O tas T4 greitina medžiagų apykaitą. Dėl to man karša, prakaituoju, prastai miegu, padažnėjęs pulsas, pakilęs kraujo spaudimas, dreba rankos, silpsta raumenys. Svoris nelabai krenta, bet ryju daug saldumynų. Anksčiau galėjo šokoladai ir Ko gulėti amžinai. Dabar kapojų ledus dėžėm. Ypač šokoladinius. Galiu per vieną kartą suvalgyti visą sausainių ar pyragaičių pakelį. 3000 kcal - ir nieko, netunku. Galėčiau ir antrą su om nom nom. Laisvai. O džinsai gal ir krenta.
Išrašė vaistukų.
Nes trumpai ten taip viskas vyksta. Skydliaukė gamina T4, o smegenai TSH, kuris sako skydliaukei gaminti T4. Mano skydliaukė įsijautė ir gamina T4 trigubu pajėgumu. Todėl smegenys galvoja - T4 pas mus kaip šieno, nereikai skydliaukės nieko prašyti, todėl TSH yra labai mažai. Ir dabar man visą šitą reikalą reguliuos. Bijau, kad nenureguliuotų.
Gerai buvo senovėje. Jokių T4 ir THS nebuvo. Dar neprisigalvojo. Buvo demonai, piktosios dvasios ir dievų rūstybė. Šalavijo dūmais aprūkytų, dilgelėm pirty išplaktų ir būtų kriukis.
O dabar įteikė 5 lapus informacijos apie ligą. Kad baisiau būtų.
Iš kitos pusės - simptomai kaip pirštu į akį. Aukščiau minėti ir dar nerimas, nervingumas, emocionalumas, apatija,  nuovargis, irzlumas... Daug ką paaiškina. O aš galvojau, kad aš iš prigimties tinginė, isteriška jautri asmenybė ir šiaip mizantropė.
Palengvėjo. Čia ne aš, tai T4 susiraukęs ir nepatenkintas. Tai T4 pavargęs ir neturi motivacijos. Tai T4 prisgalvoja nesąmonių ir kriokia. O aš kenčiu. Nes vis galvoja, kad tai aš.
Keista ir baisoka, kiek hormanai įtakoja mūsų emocijas, požiūrius, empatiją, religingumą ar politines pažiūras.  Daugiau vienų - altruistas, daugiau kitų - aršus dešinysis. Hormonai - tai mes, tai mūsų demonai ir angelai...
Nu ką. Gydisim.
Aš čia rašau, ne tam, kad reklamuoti savo paliegumą. Tiesiog aš iš pradžių nelabai kreipiau į tai dėmesį. O reikėjo anksčiau eiti pas medikus. Todėl jei jumi viskas užknisa, nesinori nieko daryti ir erzina aplinkiniai - eikit daryti kraujo tyrimus.
Saugokit save. Nesirkit.



5 komentarai: